Matkan viimeinen aamu valkeni Nizzassa. Tunnelmat olivat melko väsyneet; osin myöhään menneen illan, osin kahden viikon reissaamisen johdosta. Tänään tarkoituksena oli siis nauttia viimeisistä hetkistä rennosti ilman sen tarkempia aikatauluja.


Aloitimme päivän aamupalalla, joka kuului majoituksen tavoin reissun parhaimpiin. Tämän jälkeen ensimmäinen meistä hyppäsi junaan kotimatkalle. Laukkujen pakkauksen jälkeen muiden ohjelmassa oli vaihtelevasti mm. hotellin sohvien kuluttamista, rannalla löhöilyä, kaupoilla käyntiä ja vanhassa kaupungissa kiertelyä. Näköalapaikalta löytyikin mukava varjoisa paikka, josta kelpasi katsella rantamaisemia.


Lounaaksi nautimme bowlit, sillä tässä vaiheessa reissua viimeistenkin kebab-kiintiöt olivat täyttyneet ja kysyntä terveelliselle ruoalle oli suuri. Inka sai ihanan jäätelöllä täytetyn macaronsin, mikä lämmitti mieltä erityisesti siksi, ettei gluteenittomien ruokien osalta ole aina ollut kauheasti kehuttavaa matkan aikana.


Osaltaan päivän tahtia hidasti se, että olosuhteet Nizzassa olivat suorastaan tukalan kuumat. Ratikassa joku pohtikin, olivatko kasvoille lentäneet pisarat peräisin naapurin juomapullosta vai selästä.
Osa porukasta jäi vielä Nizzaan, mutta suurimman osan reissu oli tullut päätökseensä. Suuntasimme lentokentälle hyvissä ajoin, ja matkalaukkuja viedessä löysimmekin itsemme jonottamasta muiden suomalaisten seasta ennen kuin tiski oli edes avautunut. Lentomatkalla ajatukset palasivat jo huomenna alkavaan arkeen, ja puolen yön aikaan Helsinkiin laskeuduttuamme suuntasimme nopeinta reittiä kotiin nukkumaan.

Vaikkei blogin lukijoille tuliaisia tarttunutkaan mukaan, ei tässä ollut kuitenkaan vielä kaikki: seuraavaksi tiedossa on vielä yhteenvetävä postaus reissusta!
Jenni